1051 Budapest, Zrínyi utca 3.

Tel.: (1) 8869-300, Fax: (1) 8869-460

1372 Postafiók 450.

ENGLISH

Közlemény informatikai rendszerek karbantartása miatti üzemszünetről

Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetben (a továbbiakban: OGYÉI) 2018. március 31-én 0.00 órától 2018. április 3-án 9.00 óráig az elektronikus ügyintézés az informatikai rendszerek karbantartása miatt szünetel. Ezen időtartam alatt - bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi elismervények visszaküldése), feldolgozása - a belső rendszerek leállása miatt -, csak az újraindulást követően, azaz legkésőbb 2018. április 3-án 9.00 órától történik meg. 

Az OGYÉI az informatikai rendszer karbantartását az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 27. §-ában, továbbá az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII.19.) Korm. rendeletben meghatározottakra figyelemmel készítette elő. (A karbantartásra - tervezetten - 2018. március 31-én 0.00 óra és 24.00 óra között, valamint április 3-án 0.00 óra és 9.00 óra között kerül sor.) 

A hatóság az E-ügyintézési tv. 27. § (3) bekezdésében foglaltak alapján köteles biztosítani ügyfelei számára beadványainak elektronikus utat nem igénylő módon történő fogadását és feldolgozását. Figyelemmel arra, hogy fenti napok a hivatalban munkaszüneti napnak minősülnek, így személyes iratbeadásra ezen időtartam alatt sem a hivatal székhelyén, sem telephelyén nincs lehetőség. Ugyanakkor az OGYÉI az ezen időszak alatt postára adott beadványokat – papír alapú ügyintézés keretében – elfogadja. 

Mivel a tervezett üzemszünet a hatóságnál az elektronikus ügyintézésben napi 4 órát meghaladó szünetelést eredményez, ezért az üzemszünet időtartama nem számít bele az ügyintézési határidőbe, a folyamatban lévő ügyek esetében sem. Az ezen időszak alatt akár az OGYÉI Hivatali Kapujára beküldött, akár a CESP-re feltöltött vagy postai úton feladott küldemények tekintetében az eljárásra irányadó ügyintézési határidők – természetesen itt figyelemmel a kézbesítésre vonatkozó szabályokra is -, az átvételt követően, 2018. április 4. napján indulnak meg. 

Megértésüket köszönjük!

Frissítve: 2018.03.28 10:18